Umiejętność logicznego myślenia, zdolność rozwiązywania zadań, jakie przed nami stają na co dzień i rozumienie zasad działania otaczających nas systemów informatycznych, wymaga ćwiczenia od najmłodszych lat. Dzięki udziałowi w projekcie Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2020, uczniowie naszej szkoły mają możliwość zdobycia nowych umiejętności, które będą niezbędne w ich dorosłym życiu.
Dzisiejsi 8-latkowie w swój dorosły wiek wejdą po studiach ok. 2035 roku, kiedy planowane są pierwsze załogowe loty na Marsa. Ich świat wymagać będzie podstawowych umiejętności programowania i myślenia komputacyjnego.
Kodowanie na dywanie to świetny sposób nauki poprzez zabawę, wprowadzenie w świat logicznego myślenia, obserwacji i dedukcji.
Robotyka to przyszłość, która puka do drzwi. Ozoboty to małe, ale bardzo inteligentne roboty do nauki programowania. Ozobot zabiera dzieci w przygodę rysowania, rozwiązywania problemów i pracy grupowej. Za pomocą kolorowych kodów dzieci programują zadania, które wykonuje robot.
Bibliografia:
Ozoboty.pl
PORADNIK DYDAKTYCZNY DLA NAUCZYCIELI PROWADZĄCYCH ZAJĘCIA POZALEKCYJNEW RAMACH PROJEKTU CYFROWA SZKOŁA WIELKOPOLSK@ 2020UCZNIOWSKIE LABORATORIA INFORMATYCZNECYBERPRZESTRZEŃ: WYPRAWA DO WNĘTRZA NETU