Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

Wycieczka do Pragi

W dniach 6-8 maja 2019 r. uczniowie klasy Vc, Vd, VIb i VIIc byli na wycieczce. Opiekunami byli: p.K. Dytrych, p.E. Olszak, p.W.Walkiewicz, p.K. Mandrysz oraz p.M. Roszak. Pierwszego dnia, w programie było zdobycie najwyższego szczytu Gór Stołowych – Szczelińca (919 m n.p.m.). Grupa weszła bez większego trudu, a przewodnik opowiedział wiele ciekawostek na temat genezy, budowy jedynego w Polsce przykładu gór płytowych. Następnie udaliśmy się do pensjonatu „Maria” w Lewinie Śląskim. Do Pragi udaliśmy się drugiego dnia – z samego rana. Wycieczkę po stolicy Czech rozpoczęliśmy o wzgórza na Hradczanach, gdzie oglądaliśmy panoramę miasta, siedzibę parlamentu, zamek, Złotą Uliczkę oraz imponującą rozmiarami Katedrę św. Wita. Udało się nam być świadkami zmiany warty straży zamkowej. Z Hradczan udaliśmy się na praski rynek, pokonując Wełtawę słynnym Mostem Karola. Następnie był czas wolny na zakup pamiątek. Z praskiego rynku przeszliśmy przez żydowską dzielnicę Josefov do postoju autobusu, a stamtąd do „bazy” w Lewinie. Trzeciego dnia w programie było zwiedzanie kopalni złota w Złotym Stoku. Sympatyczna pani przewodnik opowiedziała nam historię przedsiębiorstwa i rozmaite ciekawostki na temat tego kruszcu. Widzieliśmy najwyższy w Polsce podziemny wodospad, oraz jechaliśmy podziemną kolejką turystyczną. Byliśmy również w Muzeum Minerałów, gdzie w ogromie eksponatów z całego świata, mogliśmy zobaczyć najprawdziwszy diament. Stamtąd pojechaliśmy do Pogorzeli, koniecznie zatrzymując się przy najbliższe na trasie restauracji Mc Donald’s. Taka okazja zdarzyła się w Bielanach Wrocławskich, gdzie mogliśmy dostrzec rozbudowę strefy podmiejskiej Wrocławia. Wycieczkę z pewnością zaliczymy do udanych!

Data dodania: 2019-06-03 18:02:27
Data edycji: 2019-06-03 18:12:58
Ilość wyświetleń: 522

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!

Kalendarz

Z życia klas

Sprawdź co u naszych uczniów